wtorek, 24 stycznia 2017

Śmiechu warte, czyli z czego śmiał się PRL - Michał Zawadzki



Dane techniczne książki
Autor: Michał Zawadzki
Format: 14,5x20cm
Liczba stron: 256
Okładka: miękka
Data premiery: 23.11.2016
Cena okładkowa:49,99 zł

Wydawnictwo: EDIPRESSE KSIĄŻKI

Okładka moim zdaniem jest przyciągająca, magnetyczna i taka w starym stylu. Powiem szczerze, że z wyglądu mi się podoba i na sklepowej półce zwróciłabym na nią swoja uwagę.

Z natury jestem osobą, która nie lubi książek historycznych. Tak jakoś nudzą mnie, ale pomyślałam sobie, że ile można czytać romansidła i trzeba coś mądrzejszego przeczytać. Dlatego w ostatnim czasie wybrałam sobie do przeczytania książkę Michała Zawadzkiego. Z jego twórczością spotykam się po raz pierwszy.

W tej książce autor stara się nam przybliżyć czasy PRL-u i sztuki jaką się wówczas tworzyło. Tak naprawdę nie było to takie łatwe jak nam się wydaje, ciągle jakieś ograniczenia, brak wolności słowa w publicznych miejscach (scena, film, kabaret), o tamtejszej władzy - wszędzie jacyś cenzorzy. Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Fakt jest taki, że sztuka filmowa, kabaretowa czy muzyczna była na wspaniałym poziomie. Teraz mamy wiele możliwości i mówimy, robimy co chcemy, nie mamy ograniczeń, a kiedyś człowiek taki jak Bareja musiał się nieźle natrudzić, aby stworzyć coś śmiesznego i sensownego dla widza.

Książka Michała pokazała mi kilka ważnych aspektów z tamtych czasów o których nie miałam najmniejszego pojęcia, a chociażby cenzorzy. Nie przyszłoby mi nigdy do głowy, że takie osoby były. Druga sprawa, to nawet nie wiedziałam, że tak znane i lubiane filmy mają ukryte przekazy dotyczące tamtych rządów. Teraz muszę obejrzeć kilka kultowych filmów jak *Alternatywy czy Czterdziestolatek*. Książka mi się podobała i szybko się ją czytało. Można się wiele ciekawego z niej dowiedzieć. Ciekawa jestem czy któraś z was by po nią sięgnęła?

Jednym słowem ciekawa książka :)


Pozdrawiam :)


14 komentarzy:

  1. Pamietam te czasy:). Dlatego chetnie przypomnę sobie kilka absurdów

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja raczej bym po nią nie sięgnęła ;) Ale kiedyś w wielu treściach były ukryte przekazy, najczęściej w piosenkach :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Z ciekawości bym poczytała, choć ogólnie nie przepadam za tego typu książkami, ale ciekawa jestem, jak to było w tamtych czasach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym przygarnęła taką książkę :) Lubię czytać o tamtych czasach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa ja tych czasów nie pamiętam więc chętnie bym sobie je przybliżyła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety ale to nie dla mnie książka :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie książki, chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. hmm w sumie czemu nie książka inna niż czytam ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozycja dla mnie! Uwielbiam zaglebiac sie w przeszlosc

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmm nie wiem czy do końca byłaby dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz

Dziękuję, że mnie zaobserwowałaś/eś

Zapraszam częściej :)