środa, 20 stycznia 2016

Okno z widokiem - Magdalena Kordel - recenzja książki


Dane techniczne książki
Autor: Magdalena Kordel
Oprawa: miękka
Format: 144x205
Data wydania: 08.07.2015
Sugerowana cena: 29 zł




Co myślę poi przeczytaniu tej książki?
Okładka  - moim zdaniem jest bardzo tajemnicza i budzi wiele ciekawych myśli. Trzymając ją w ręku nie raz się zastanawiałam o co chodzi z tym oknem. Jak wiadomo pod koniec książki wszystko się wyjaśnia. Mimo wszystko okładka budzi pozytywne emocje i bardzo mi się podoba.

Pewnego dnia poznajemy Rozalię, która jest archeologiem i pracuje na uczelni w Warszawie. Tak się składa, że Rozalia musi wyjechać na jakiś czas do rodzinnej miejscowości o nazwie Malownicze ponieważ musi odpocząć od pracy i skandalu z teoretycznym jej udziałem. Skandal rozgrywał się na uczelni, ale o co dokładnie chodzi nie powiem, bo bym zdradziła za dużo szczegółów. Następnie Rozalia przyjeżdża do Malowniczego i zostaje u swojej babci, która jest bardzo dobrą i ciepłą kobietą. Już jako malutka dziewczynka Rozalia była częstym bywalcem u babci. Ta z kolei opowiadała swojej wnuczce przeróżne historie związane z diabłem i świętymi. Jako mała dziewczynka Rozalia miała bardzo wybujałą wyobraźnię i czekała na tego diabła, aż w końcu nie doczekała się i przerzuciła się na kapliczkę z Świętym Antonim i jemu poświęcała dużo wolnego czasu. Któregoś pięknego dnia zjawia się we wsi Walczak- inwestor, który chce odkupić ziemię na której stoi piękna kapliczka. Nie podoba się to mieszkańcom, władzom i co ciekawe angażują się w całą sprawę proboszcz, policja, burmistrz i wiele innych osób, w tym archeolodzy, którzy nie chcą dopuścić do sprzedaży działki. Cała grupa studentów zjawia się w Malowniczym i szukają ciekawych i cennych znalezisk, aby uniemożliwić Walczakowi kupno. Nie będę wam streszczała dokładnie całej książki, ale czyta się ją bardzo lekko i przyjemnie. Nie wywołuje napięcia, ale za to przyjemne domowe uczucie. Momentami miałam wrażenie, że opisuje moją starą wieś na której mieszkałam. Okno z widokiem polecam osobom, które szukają czegoś naprawdę bardzo lekkiego i przyjemnego.

Pozdrawiam Natalia :)

9 komentarzy:

  1. Może się pokuszę na tą lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jak znajdę chwilkę to może i ja się skuszę :]

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam jeszcze tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ostatnio najbardziej przyciągają te "mocno trzymające w napięciu" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę przeczytać książkę tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne imię bohaterki :) Ostatnio bardzo często sięgam po takie lekkie książki. Pewnie do tej też wcześniej czy później dotrę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No to mam kolejną książkę do listy tych do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz

Dziękuję, że mnie zaobserwowałaś/eś

Zapraszam częściej :)