poniedziałek, 19 października 2015

Opowiadania dla przedszkolaków - Renata Piątkowska


W skrócie
Zbiór opowiadań dla dzieci w których narratorem jest kilkuletni Tomek. Codzienne i niecodzienne zdarzenia widzimy jego oczami, a więc w sposób zwykle niedostępny dla dorosłych. Ciepłe, mądre i dowcipne opowiadania, których lektura sprawi wiele przyjemności


Dane techniczne:
Autor: Renata Piątkowska
Format:  19,5x 19,5
Liczba stron: 108
Okładka: twarda
Data wydania: 2008 rok


Wydawnictwo: Bis


Co myślę po przeczytaniu książki z moim przedszkolakiem?

Okładka - jest w dominującej bieli, a grafika z chłopczykiem i zwierzątkami bardzo skromna. Całość jest delikatna i bardzo oryginalna. Myślę, że fajnie i niepowtarzalnie wygląda. Majeczce również bardzo spodobała się oprawa graficzna  książeczki:)

Zacznę od tego, że te opowiadania dla dzieci są bardzo nietypowe. Ponieważ głównym bohaterem jak i narratorem jest chłopczyk w wieku przedszkolnym o imieniu Tomek.  Tomuś ma wiele kolegów i koleżanek w przedszkolu i opowiada nam swoje fantastyczne przygody jakie go spotykają. Pierwsze opowiadanie *Czarny lew* wprowadza nas w świat Tomka i swojego zmyślonego przyjaciela.  Chłopczyk opowiada nam jak to nie lubi leżakować w przedszkolu, ale za to uwielbia się bawić z innymi dziećmi. Moja mała córeczka Majeczka jest w wieku przedszkolnym i powiem wam, gdy czytaliśmy z Majusią te opowiadania, to tak jakby były one częścią naszego codziennego życia. Tomek ma wiele pomysłów na minutę, to tak jak moja córa :) Bardzo nam się spodobały takie opowiadania dla maluchów i jesteśmy przekonane, że jeszcze zakupimy jakieś inne opowiadania pani Renaty. Książkę możecie zakupić na stronie wydawnictwa Bis, za ok 24 zł. Posiadają oni również inną, ciekawą literaturę dla naszych milusińskich :)
W książce znajduje się 20 opowiadań. Każde z nich niesie ze sobą niepowtarzalną przygodę Tomka  :)
1. Czarny lew
2. Dziura
3. Balbina
4. Koń
5. Miejsce pod choinką
6. Lokator
7. Motorniczy
8. Obudzona królewna
9. Portret taty
10. Puk
11. Różyczka
12. Smoki rurowe
13. Szarzydła-straszydła
14. Telefon
15. Urodziny
16. Wiaderko
17. Zapach mamy
18. Zguba
19. Złość
20. Zły dzień
Książkę otrzymałam od wydawnictwa Bis.

16 komentarzy:

  1. dla mojego przedszkolaka byłaby idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No takie bajeczki jak najbardziej byśmy przygarnęli :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Cos dla mojego synka;) ostatnio uwielbia bajki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytaliśmy i bardzo lubimy przygody Tomka, generalnie Piątkowska świetne książki dla dzieciaków pisze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. O nie, tylko nie książki dla dzieci:P Chcesz abym zbankrutowała?:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mój szkolniak byłby zachwycony ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja starsza córka niestety nie jest typem dziecka, które wysiedziało by podczas czytania...niestety

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzieciaczków nie mamy, ale dobrze wiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książeczka bardzo fajna, jednak mój braciszek nie byłby zadowolony. ponieważ mało w niej samochodów. )

    OdpowiedzUsuń
  10. Książeczka jest wspaniała, lecz mój synuś jeszcze troszkę musi do niej podrosnąć:*

    OdpowiedzUsuń
  11. Super :) ja trzymam swoje książeczki z dzieciństwa. Będą w sam raz dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz

Dziękuję, że mnie zaobserwowałaś/eś

Zapraszam częściej :)